Przeskocz do treści

Wydział Prawa i Administracji Uniwersytet Warszawski

Deklaracja Dostępności

Deklaracja dostępności

Uniwersytet Warszawski zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej wpia.uw.edu.pl

  • Data publikacji strony internetowej: 2015-01-01.
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2022-04-21 .

Status zgodności z ustawą o dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

  • Linki
    • Serwis posiada odnośniki kontekstowe, których treść nie informuje jednoznacznie o celu.
    • Serwis posiada odnośniki do pobrania dokumentów bez informacji o ich formacie.
  • Nagłówki
    • Strony serwisu mogą posiadać wielokrotne nagłówki H1.
  • Pozostałe elementy sterujące strony
    • W serwisie występują elementy przejmujące fokus klawiatury, pomimo, że są ukryte wizualnie.
    • W serwisie występują przyciski bez etykiety tekstowej.
  • Slajdy
    • Strona główna posiada pokaz slajdów bez możliwości sterowania przy użyciu klawiatury.
  • Wyszukiwanie w serwisie
    • Pole wyszukiwania nie posiada etykiety lub została ona błędnie powiązana.
    • Serwis posiada mechanizm wyszukiwania, ale nie jest on dostępny.
  • Mapa serwisu, logika i zrozumiałość struktury, łatwość odnajdywania informacji
    • Serwis nie posiada mapy stron.
  • Inne zauważone problemy związane z dostępnością dla Screen Readera (opis i wskazanie miejsca)
    • Strony serwisu posiadają błędy w definicji elementów menu powodujące problemy programów odczytujących.
  • Dostępność elementów klikalnych
    • Interfejs serwisu zawiera elementy trudne w obsłudze.
    • W serwisie występują elementy klikalne bez etykiet lub jednoznacznych tekstów linków.
  • Slajdery
    • Slajdy nie posiadają opisu tekstowego oraz możliwości zatrzymania przy użyciu klawiatury.
  • Inne zauważone problemy dostępności dla osób słabowidzących / z niep. ruchową.
    • Mechanizm wyszukiwania zasłania cały ekran, pomimo że fokus klawiatury znajduje się poza oknem modalnym wyszukiwarki.
  • Logiczna kolejność fokusa klawiatury
    • W serwisie występują elementy o niewłaściwej pozycji podczas nawigacji klawiaturą
  • Dostępność interfejsu użytkownika
    • Interfejs serwisu zawiera elementy trudne w obsłudze.

Oświadczenie sporządzono dnia: 2023-10-06.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny: Biuro ds. Osób z Niepełnosprawnościami UW.

Wyniki przeprowadzonej oceny zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej: Raport badania audytowego

Skróty klawiaturowe

Na stronie wpia.uw.edu.pl nie zastosowano żadnych specjalnych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Osobą kontaktową w sprawach związanych z dostępnością tej strony internetowej jest Mateusz Klukowski. W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt: e-mail: webmaster@wpia.uw.edu.pl, telefon 22 55 24 355. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Procedura wnioskowo-skargowa

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.

Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.

Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Pełen wykaz budynków należących do UW wraz z informacjami nt. ich dostępności architektonicznej.